Anmeldelse skrevet af Jan Vilhelmsen

Andy Garcia som Mitchell
Don Johnson som Arthur
Craig T. Nelson som Bruce
Giancarlo Giannini som Police Chief
Hugh Quarshie som Ousmane
Vincent Riotta som Chef Gianni

Book Club: The Next Chapter bliver de fire bogklub-veninder Diane, Sharon, Carol og Vivian enige om at Vivians forestående bryllup skal fejres med en polterabendtur til Italien. Det kommer ikke til at gå stille for sig med mistet bagage, en punkteret bil i ’ødemarken’, møde med nye og gamle flammer, samt med det italienske politi på godt og ondt. Så hvad der skulle have været en afslappende ferie og pigetur bliver noget mere udfordrende for de modne fire damer, men til gengæld bliver det deres livs indtil videre største eventyr.

Billedet er ikke et screen shot fra blu-ray

Book Club: The Next Chapter er som navnet antyder den anden film i serien om de fire modne damer og deres oplevelser i forbindelse med det venskab de har bevaret gennem bogklubben. Som den første Book Club film er denne film også en lun, vittig og hjertevarm komedie om venskab og kærlighed, når man er kommet op i alderen, og de udfordringer og sjove episoder det kan give anledning til. Det trækker lidt ned at humoren er rimelig plat og ofte under bæltestedet, men det giver en god kontrast når den leveres af fire så skønne aldrende skuespillerinder i hopla, som Jane Fonda, Diane Keaton, Candice Bergen og Mary Steenburgen, mens der også er gode gensyn med blandt andre Don Johnson og Andy Garcia, som også spiller deres roller ganske udmærket.

Book Club: The Next Chapter er klart en film for målgruppen med en alder på +40 år, for den yngre seer vil kede sig bravt med de aldersbetingede problemer og den forudsigelige handling, men er man tilfældigvis i målgruppen vil man godt kunne hygge sig i selskab med de fire aldrende divaer og deres eventyr i det smukke Italien.

Billedsiden på denne 1080p Blu-ray udgave af Book Club: The Next Chapter er en stor fornøjelse at betragte og fremstår med skarpe, detaljerede og farvemættede billeder, der sprudler med primær farver fra det smukke solbeskinnede Italien og Vivians farvestrålende tøjstil. Sortniveauet er forbilledligt dybt og de mørkere scener fungerer glimrende i den til tider sparsomme belysning, mens udgivelsen er uden synlige komprimeringsfejl, så en absolut godkendt billedside fra Universals side.

Book Club: The Next Chapter leveres med et solidt DTS-HD Master Audio 5.1 lydspor, som bidrager positivt til stemningen i filmen med masser af klassiske musiknumre (desværre i nogle halvsløje italienske versioner) og tilpas med baggrundslyde fra især de udendørs scener og panoreringer i surroundhøjtalerne til at berettige at ville se filmen på en ordentligt surroundanlæg. Dialogen, som er det bærende element i filmen, fremstår klart alle steder perfekt integreret, højtopløst og centreret i lydbilledet.

• Book Club: Back in Session (6 min)
• Still Stylish (5 min)
• The Women in Italy (6 min)